Vrouwen boven de 50 modebewuster dan velen denken
Vrouwen boven de 50 modebewuster dan velen denken
Vrouwen van boven de vijftig blijken volgens een recente studie goed te zijn voor de helft van de omzet in de modesector. En toch blijven deze vrouwen vaak op hun honger zitten wanneer ze gaan shoppen.
Een belangrijke oorzaak hiervan ligt in het feit dat veel modeontwerpers en modefabrikanten focussen op de twintigers (trendsetters) en de dertigers (trendvolgers). Daardoor is er een enorm aanbod in de maten 36 en 38. Uit de studie blijkt bovendien dat dames boven de vijftig veel modebewuster zijn dan wat meestal gedacht wordt. Ze hebben duidelijk een uitgesproken belangstelling voor nieuwe trends.
Een andere conclusie uit dezelfde studie is dat ook de verwachtingen bij deze doelgroep op het gebied van winkelbeleving anders is. Vanaf een bepaalde leeftijd gaat de voorkeur naar speciaalzaken waar ze vriendelijk en persoonlijk advies verwachten.
Bij Parmentier volgen we de modetrends van dichtbij en werken deze uit in prachtige natuurlijke materialen zoals pels, omgekeerd lam en kasjmier. Voor onze collectie hebben wij de actieve, dynamische vrouw van veertig jaar voor ogen die modebewust is en er graag goed uitziet. Wij bieden onze collectie aan in vijf eigen verkooppunten waarbij persoonlijk advies vanzelfsprekend is. Bovendien is de maat nooit een probleem want – indien gewenst - kan de jas van uw dromen in de gepaste maat bijgemaakt worden.